29 de junho de 2007

OS MEUS DIRECTORES: BLAKE EDWARDS





Começo cá um apartado deste blog onde falarei dos directores de cinema dos que gosto, mais procurarei centrares-me nos menos conhecidos. Assim nom falarei dos grandes coma podem ser Hitchcock, Ford, dos que, obviamente, som igualmente seguidor.

Coido que hai duas grandes maneiras de fazer comédia, a comédia de gags, a de sempre, onde a graça esta no visual, como bem faziam os mestres Keaton e Chaplin, e por outra está o humor culto, onde a graça está nos diálogos, é o que se pode chamar humor inteligente, cá citar ao grande Billy Wilder. Edwards basa o seu humor no gag, no humor visual, o seu cinema esta cheio de gags, de perseguiçons com ritmo tolo.

Dim que um director de cinema é dos grandes quando tem alomenos duas obras magistrais, pois ao meu juiço, Blake Edwards cumpre com esta premissa. Para mim, tem tres obras que som magníficas. A grande comédia “O Guateque” (The Party), a romántica e exquisita “Almorço em Tiffany´s”( Breakfast at Tiffany's) e o drama, talvez o melhor achegamento do cinema ao alcolismo, “Dias de vinho e Rosas”
( Days of wine and roses)


O guateque (The Party): dela algumha vez escuitei que era a melhor comédia da história do cinema, penso que isto é exagerado, mais sem duvida é magistral. Nela Peter Sellers é um actor Hindú que por um erro é convidado a umha festa da elite de hollywood, e cá escomeça a desencadear torpeça tras torpeça até chegar ao caos total com que remata o filme. A lembrar a cena do elefante na piscina ou a cena do sapato.

Dias de vinho e Rosas (Days of wine and roses): É o achegamento ao inferno do alcolismo. Mostra as misérias do “american way of life” a perfecta sociedade americana da era do Mccarthismo. Excelente interpretación de Lemmon, e magistral umha actriz que nom tivo o éxito que merecia Lee Remick. A destacar entre muitas cenas a do invernadoiro, a de Lemmon com camisa de força na habitaçom acolchada, e a do Delirium Tremens.

Almorço en Tiffany´s ( Breakfast at Tiffany's): Umha das indiscutíveis cenas da história do cinema é o começo do filme quando Audrey achega-se à vitrina da tenda de alfaias Tiffany's. Dado curioso do filme, o protagonista, George Pepard é Hanibal Smith o da Equipa A, e a apariçom do monárquico espanhol Jaime de Villalonga. Ademais da cena antes citada, está a genial de Audrey Herburn cantando assomada à janela Moon River.

Falando de Moon River o cinema de Edwards assenta-se numhas bandas sonoras de luxo, e detrás delas esta o grande compositor Henry Mancini, que deixou para a história do cinema músicas como a da panteira rosa a antes citada ou a do guateque.
dentro das demais obras de Blake gostaria destacar:

Operaçom Pacífico(Operation Petticoat): Excelente comédia com un Tony Curtis Pariodiando os gestos do Cary Grant mais novo e o própio Cary Grant, embarcados num sumarino em plena guerra do pacífico, que remata pintado de rosa, soltando canonaços com roupa interior de mulher, ou afundindo um camiom.

10 A Mulher perfecta(10): Alguns dim que foi feita para a sex simbol do momento Bo Dereck, mais é umha exquisita comédia con todo o melhor do cinema de Edwards. Como dado curioso o protagonista tem umha relaçom no filme com umha mulher interpretada por Dee Wallace Stone, a actriz que dará vida a mai de Elliot o neno de ET.

SOB: Segundo alguns o título fai referência a Son of a Bitch (filho da puta). Já em pleno declive do cineasta. A película, mais bem mala, conta como um produtor de hollywwod nom duvida em espir a sua mulher (Julie Andrews ), com tal de fazer umha película, casualidade Julie Andrews é a mulher de Blake Edwards.

Poderia seguir com a Carreira do Século
(The race), que inspiraria a série de banda desenhada "Os carros tolos", A Saga da Panteira Rosa com o Inspector Closeau...

FILMOGRAFIA

2 comentários:

Anónimo disse...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

Anónimo disse...

The party, el Guateque