1 de junho de 2007

Música Galega

Lembro com a melancolia do paso do tempo, aqueles sábados e domingos quando espertava-me com a música do tocadiscos que punham os meus pais, lembro os discos de “Os Tamara” e a irrepetível voz de Pucho Boedo. Aquelas cançons marcaram a minha nenez, “A Santiago voy”, “O Vello e o Sapo”.

Acordo do primeiro ano no liceu quando a profesora de música mandara fazer um trabalho sobre um Grupo ou artista, a mayoría da gente entregava trabalhos sobre o grupo de moda, os mais “cultos” entregavam trabalhos sobre os Rolling, i eu aproveitando um texto de um disco homenage a Pucho, “Pucho Boedo volvendo cos Tamara”, figem o meu trabalho sobre “Os Tamara”.

Posteriormente flipei e flipo com grupos como “la Polla Records” “Kortatu”que nom pintavam moito com os Tamara, sim com a música galega, Evaristo cantante da polla é galego, e tem cançons em galego. Anos despois descobrim a um tipo de Ferrol que cantava em galego, e que figera umha película com Concha Velasco. Andrés do Barro, um tipo que na época do franquismo chegou a número 1 cantando em galego, um tipo que renunciou ao éxito (se cantava em castellano) por seguires a empregar a lingua galega. E descobrim que o alcohol rematou com a sua vida, reconheço a minha debilidade polos pessoas autodestructivas, atraem-me, vaia. Escoitei algumhas cousas dele mais nom iam na minha “onda”

Eu vivia e vivo no entorno do Punk, um movimento que foi pioneiro no emprego da lingua, cousa que nom passava com outros estilos musicais. Isto sempre me alporiçou e ainda que eu nom toco rem, tentei de fazer um grupo de Pop-Rock, com letras sem demasiado compromisso mais isso si em galego, penso que isso é normalizaçom lingüística, ROBERTO FALHACHES-ME!!

Tempo despois e tras do fracaso do chamado bravú, estamos a viver um grande pulo da musica em galego (musica galega), hoje podemos escoitar grupos que fam desde funk “Loretta Martin”, ao rock de serie B dos “Ataque Escampe”. Deste grupo debo dizer que som grande fanático, fazia tempo que nom gostava tanto de um grupo.

Mais a surpresa mayor é que esta a piques de sair um tibuto a Andrés do Barro, por grupos desta nova geraçom, debeço por escoitalo!

Isto leva-me a pensar que algo está a cambiar na Galiza. Mais eu desde fai tempo levo dizendo que este pais nosso e a sua música estará a trocar quando grupos tam grandes como foram “Os Resentidos”, vanguardia mundial na sua época,tenham o seu tributo.

Ainda estamos lá na época de Andrés do Barro, todo chegará. Mais é bem certo que estamos num momento doce , gocemos dele!.

4 comentários:

Anónimo disse...

Ánimo Julen, que aqui empieza tu carrera hacia la fama en el duro mundo de la literatura ;-)

Unknown disse...

Si señor, un artigo moi bo. unha aperta

CINCO disse...

Julen! no me he enterado de mucho, pero bueno, por lo menos te saludo.

Un abrazo.

Anónimo disse...

Vaia... para umhas palavras que me adica o Julen no seu blog e é para me dizer que lhe falhei!!Tu e mais eu temos outros projectos mais interessantes Julen, coma revolucionar o audiovisual galego he,he,he... Umha aperta!