23 de junho de 2008

ONCE UPON A TIME IN AMERICA


Vem de sair a luz umha nova lista do American film institute (AFI) sobre os melhores filmes americanos de todos os tempos. A AFI é umha entidade americana de cinema, independente sem fins lucrativos, cujo fim é o de conservar o material cinematográfico e dar-lhe pulo ao cinema.


Por um lado os seus membros sacam umha lista com os 100 melhores filmes e por outro as dez melhores obras segundo géneros. Sendo os géneros, animaçom, Fantasia, Gansters, Ciência Ficçao, Western, Desportivas, Mistério, Comedia romântica, Dramas Judiciais i Épicas.

No apartado adicado aos filmes de Gansters os dez melhores títulos som:

1- The Godfather,O padrinho(*), (1972) de Francis Ford Coppola

2- Goodfellas, Um dos nossos (*), 1990 de Martin Scorsese

3- The Godfather II,O padrinhoII(*), (1974) de Francis Ford Coppola

4- White Heat, Incandescente(*), (1949) de Raoul Wash

5- Bonnie and Clyde, Bonnie e Clyde(*), (1967) de Arthur Penn

6- Scarface : The shame of a nation, O Terror do Hampa(*), de Howard Hawsk

7- Pulp Fiction, (1994), de Quentin Tarantino

8- The public enemy, O inimigo público número um(*), (1931) de William A. Wellman

9- Little Caesar, Hampa dourada(*), (1931) de Mervin Leroy

10- Scarface, O preço do poder(*), (1983) de Brian de Palma


Todas as listas som discutíveis, mas nesta eu coido que nom está um filme que com todos os respeitos é muito melhor que algumha das que na lista figuram.


Once upon a time in america (Era umha vez em América), Sergio Leone, 1984, acho que deve ser considerada um dos melhores filmes da história do cinema, e sem duvida à altura dos padrinhos de coppola, ao meu gosto as supera.


Leone que foi uns dos pais do chamado Spaghetti Western, género que revolucionou aos CowBoys, hoje em dia os poucos filmes do oeste americano, estam marcados pola linguaje que desenrolou o génio italiano.


Após de fazer autênticas maravilhas, como Per un pugno di dollari(por umha mao de dolares)(*), Il buono, il brutto, il cattivo ( O bo, o feio o mau)(*), Per qualche dollaro in più ( A morte tinha um preço)(*). E depois de adicar-lhe dez anos, filma a sua obra maestra indiscutível.


Era umha vez em América, esta marcado pola grandiosidade da narraçom, esse toque de grande opera italiana, épica como as grandes obras gregas, autêntica poesia em imagens. Leone fai toda umha liçom de cinema, como exemplo esta o uso dos saltos no tempo impecáveis, perfeitos, si nom ver a cena na que um telefone nom para de soar mentres a narraçom brinca em diversas épocas.


E que dizer da grande banda sonora do seu músico de sempre Ennio Morricone. A musica é parte inseparável da película, convertendo-se num todo.


Os actores, com um De Niro magistral, um James Woods magnífico, e que o diga eu que nom gosto dele, e como curiosidade umha adolescente, como sempre sensual, Jennifer Connely. Acena de ela bailando ante a furtiva mirada do protagonista neno é outra das grandiosas cenas da obra.


No filme tenhem cabida, como nas grandes tragédias gregas, a amizade, a traiçom, o fracasso, o amor insatisfeito.


Era umha vez foi a derradeira obra do génio Italiano, a morte caprichosa, nos privou de quantas maravilhas mais...


Sirva esta modesta aportaçom como berro no deserto para reclamar a grandeza da sua obra.

(*) Som traduçom livre dos títulos em castelhano segundo projecçom no estado espanhol, desconheço se existe versom em galego.

Sem comentários: