10 de junho de 2008

O NOME DO PAÍS


Eu nom som de letras, som do que se chamou ciências puras. Mas os razoamentos filológicos que tomam os académicos da língua(RAG), ou os sisudos e estudosos filólogos do Instituto Galego da Língua( ILG), nom deixam de me surpreender.

Denantes de que no ano 2003, se aprovara a chamada normativa de concórdia , as
normas ortográficas e morfoloxicas do Idioma galego, recolhiam que o nome do pais em galego era Galicia, e a explicaçom dada era a seguinte:

A forma Galicia non é castelá: Nesta lingua Gallaecia non debería dar Galicia, senon Gallicia ou ainda Galleza [...]

Que grande prodígio filológico, imaginade-vos, caros leitores, que os franceses para definir o nome oficial daquele estado recorreram a evoluçom em castelhano da palavra para garantir que France nom é umha influência estrangeira.

As novas normas do ILG-RAG, do ano 2003, recolhiam como nomes desta terra em galego tanto Galicia, como Galiza. Com a chegada ao poder do bipartito a ala gubernamental nacionalista bem de empregar nas suas campanhas nos meia o termo Galiza, mas os documentos oficiais, incluído o DOGA, só empregam a desigançom Galicia. Com o fim de ires mais alá e empregar Galiza nos documentos oficiais, a conselheira de Cultura Anxela Bugallo, remite um escrito a RAG, para que se pronunciem sobre qual é o nome oficial do pais. Ao escrito os académicos respostam com o seguinte:

a)Galicia e Galiza son formas históricas lexítimas galegas no sentido filolóxico. As duas circularon ma época medieval, pero só Galicia mantivo un uso ininterrompido ao longo da historia na lingua oral.
b)A denominación oficial do País normativa e xuridicamente lexítima é Galicia.


Esta é boa, assim que como na fala se mantém o nome
Galicia, é o que se deve empregar. Seguindo o mesmo critério eu sempre escuitei as gentes falar de Dios por Deus, Pueblo por Povo, ou Abuelo por Avô, logo de seguires com os razoamentos destas mentes privilegiadas, já sabedes ainda que Deus, Povo e Avô, som formas históricas galegas a forma oficial normativa e jurídica som Dios, Pueblo e Abuelo.

Sem comentários: